نرم افزار Ecut

نرم افزار Ecut برای محسابه متر محیط حروف چلنیوم از برنامه های خاصی استفاده می شود که بهترین آنها برنامه ecut می باشد.

ابتدا باید نرم افزار Corel را روی سیستم خود نصب کنید سپس اخرین ورژن نرم افزار eCut را از تابلوسازی پارسه در زیر دانلود کرده و قدم به قدم با ما همراه باشید.

حجم فایل : 43 MB پسورد فایل در صورت نیاز :www.tparseh.com

Download eCut 6

(آموزش نصب در کرل x7)

نرم افزار Ecut

بعد از دانلود ، فایل را extract کنید و فایل setup را از محتوای پوشه اجرا کنید.

بعد از پایان مراحل نصب، با توجه به ورژن نرم افزار کورل خود پوشه مربوطه (توجه داشته باشید فایل eCut17R5.gms در پوشه eCut commandbar X7 موجود می باشد )را باز کنید و فایل eCut17R5.gms را کپی و در آدرس C:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphics Suite X7\Draw\GMS\ انتقال دهید .

اکنون نصب برنامه به اتمام رسیده و باید کلید میانبر برای اجرای نرم افزار تعریف کنیم تا بتوانیم از این نرم افزار را به عنوان یکی از مکمل های کرل استفاده کنیم. 

نرم افزار Ecut

نرم افزار Corel Draw را اجرا کنید و از منوی Tools گزینه Customization را انتخاب کنید . از زیر منوی Customization سمت چپ بر روی Commands  کلیک کرده و از منوی کشویی گزینه Macros را انتخاب کنید.

در این منو بصورت پیش فرض گزینه  File انتخاب شده . در زیر منو بر روی  ecut17.launcher کلیک کرده و در سمت راست از منوی میانی shortcut keys را انتخاب کرده و در قسمت new shortcut keys  یک کلید میانبر به عنوان مثال E وارد کنید و بر روی Assign کلیک کنید .

اگر تمامی مراحل را طبق توضیحات انجام داده اید اکنون میتوانید بدون مشکل از نرم افزار Ecut استفاده کنید.

نرم افزار Ecut

آموزش استفاده از ecut در کرل

نرم افزار Ecut

توجه داشته باشید که نوشته باید weld شده باشد، برای اینکار ابتدا نوشته را انتخاب سپس به منوی object/shaping/weld رفته تا نوشته قفل شود.

سپس دکمه فراخوان ecut که در آموزش قبلی E معرفی کردیم را بزنید تا برنامه ecut فراخوانی شود، سپس با انتخاب گزینه مورد نظر متراژ نوشته محاسبه می شود.

نرم افزار Ecut
نرم افزار Ecut

نرم افزار تابلوسازی کرل دراو

شرکت Corel که یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه ایجاد نرم افزار های گرافیکی فعالیت دارد. اگر نرم افزار های این شرکت و شرکت Adobe را در کنار هم قرار دهیم بیش از ۷۵ درصد سهم گرافیک دو بعدی و نشر رومیزی (Desktop publishing) را بر دوش می کشند.

آموزش محاسبه متر محیط بدون نرم افزار، با استفاده از خود برنامه کرل دراو

برای محسابه محیط حروف چلنیوم از روش های خاصی استفاده میشود که یکی از آنها توسط خود برنامه کرل می باشد، که در اینجا نحوه محسابه متر محیط در برنامه کورل دراو را بررسی میکنیم.

ابتدا یک نوشته در ابعاد واقعی طراحی میکنیم توجه داشته باشید که نوشته باید weld شده باشد.برای اینکار ابتدا نوشته را انتخاب سپس به منوی object/shaping/weld رفته تا نوشته قفل شود

Parseh.com1
سپس از منوبالای صفحه به مسیر زیر می رویم object /object properties یا دکمه های alt+inter را میزنیم تا منوی object properties باز شود سپس طبق تصویر گزینه چهارم  curve را انتخاب و متراژ کار را مشاهده میکنید  enghth of curve   توجه داشته باشید که واحد اندازه گیری متریک باشد که بر اساس متر محیط داده شود
نرم افزار Ecut
نرم افزار Ecut

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.