تابلو تبلیغاتی چیست؟ با 12 مزیت آن آشنا شوید

تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی پارسه با آخرین تکنولوژی و بهترین متریال توسط نیروی خلاق ساخته می شود. لطفا نمونه کارهای تابلوسازی ما را مشاهده نمائید.

تابلو تبلیغاتی چیست؟ چگونه ساخته می شود و انواع کاربرد آن در تبلیغات چیست؟ تابلو تبلیغاتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ انواع تابلو تبلیغاتی چگونه هستند؟ با پارسه همراه باشید تا تا 0 تا 100 تابلو تبلیغاتی را بررسی کنیم.

اگر سنتان قد بدهد یا در فیلم و عکسهای قدیمی سرک بکشید، با پارچه ای که بر روی آن نوشته و یا شکلی قرار گرفته بود آشنا می شوید ، این همان تابلو تبلیغاتی ابتدایی در ایران بود. تابلو تبلیغاتی در گذشته فقط به صورت یک نوشته ساده که معرف کسب و کار بود ساخته می شد و از همان نوشته ساده به عنوان تابلوهای سر درب استفاده می شد.

تابلو تبلیغاتی حروف برجسته چیست؟

امروزه ساخت تابلو مغازه ها با استفاده از حروف برجسته همگام با نورپردازی و گرافیک انجام می پذیرد که زیبایی این تابلوها را چندین برابر نموده و باعث می شود رهگذران حتی شده برای چند ثانیه مجذوب نوشته های کوتاه و نورپردازی و گرافیک این تابلو ها می شوند.

تابلو تبلیغاتی حروف برجسته

مکان نصب تابلو تبلیغاتی کجاست؟

نصب تابلو تبلیغاتی در مکانهایی مانند پیاده روها ، جاده ها ، بزرگراه ها و یا نصب تابلو تبلیغاتی سر در مغازه می تواند تاثیر شگرفی در معرفی محصولات یا خدمات ارائه شده داشته باشد.

هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی چقدر است؟

صرف هزینه بابت تبلیغات هزینه ای بهینه است که باعث رونق کسب و کار می شود و هر برند معروفی که برای ما انسانها شناخته شده است و نامی آشنا برای ما محسوب می شود قطعا هزینه زیادی برای تبلیغات و شناساندن برند آن صرف شده است که اکنون به یک برند نام آشنا تبدیل گشته است .

انواع تابلو تبلیغاتی و قیمت آن

تابلو تبلیغاتی مناسب، خود دارای تنوع بسیار و قیمت های متفاوت می باشد که با توجه به میزان بودجه و سلیقه و درخواست مشتری این تابلوها ساخته و نصب می گردد .

با توجه به این که هر تابلو تبلیغاتی از چند قسمت تشکیل شده است و دارای بخش هایی همچون زیرکار ، رویه ، بدنه ، حروف برجسته ، نورپردازی و رنگ کاری و دیگر مراحل اجرایی می باشد که کیفیت و تنوع هر قسمت از تابلو متفاوت می باشد بنابراین هر بخش از تابلو می تواند به قیمت های متفاوتی عرضه شود

کیفیت تابلو تابلیغاتی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

این روزها شرکت های ارائه دهنده خدمات تابلوسازی نیز گسترش پیدا کرده و خود این شرکت ها نیز در حال رقابت با یکدیگر هستند.

بعضی از شرکت ها یا مغازه های تابلوسازی ممکن است با قیمت پایین تری به شما ارائه سرویس نمایند اما می بایست تحقیقات به عمل آید که آیا با این قیمت ، کیفیت راضی کننده خواهد بود یا خیر؟ گاهی صرف کمی هزینه بالاتر و خرید محصولی با کیفت تر و دارای دوام بیشتر خیلی بهینه تر است از خرید محصولی با هزینه کمتر اما بی کیفیت و دارای عمر کوتاه

مزیت تبلیغات محیطی با تابلو تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات به شیوه های گوناگون همچون چاپ بنر ، چاپ تراکت ، سئو سایت و تبلیغات در سایت ها ، چاپ بروشور ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، بنرهای تبلیغاتی آنلاین و تابلوهای تبلیغاتی انجام می پذیرد. مزیت تبلیغات محیطی برای همه شناخته شده و بدیهی می باشد که برای معرفی و شناساندن برند کسب کار های بزرگ و کوچک صورت میگیرد. چون تبلیغات محیطی به طور پیوسته در معرض دید عموم قرار دارد، باعث می شود تا شرکت ها و برند های معتبر حضوری پرنگ و دائمی داشته باشند.

شناخت محصول از مزیت تبلیغات محیطی

در تبلیغات محیطی ، به علت تکرار پیام ها در طول زمان ، باعث می شود که مشتری با یک محصول کاملا آشنا شود و آن برند را به صورت کامل بشناسد

در تبلیغات محیطی از روش های گوناگون استفاده میشود که هر کدام به نوعی باعث شناخته شدن و در نتیجه افزایش فروش بشود.

گستردگی و وسعت تبلیغات

با استفاده از تابلو حروف برجسته ، آگهی دیداری و مطبوعاتی مخاطبان از قشر ها و کسب کار های مختلف می باشد که باعث گستردگی تبلیغات محیطی میشود.

تابلو پلکسی گلس

انطباق تبلیغات با تبلیغات ملی

تبلیغات محیطی می تواند رکن اساسی تبلیغات ملی را در هر منطقه اجرا کند در نتیجه، تبلیغات خاصی برای هر منطقه، محیط یا محله در نظر گرفته و اجرا میشود.

برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان

تبلیغات محیطی با باعث ارتباط مسقیم میان مشتری و فروشنده می شود؛ که با حذف واسطه ها قیمت تمام شده و نهایی کمتری مشتریان بپردازند.

ایجاد زیبایی بر فضای شهر

تبلیغات محیطی با استفاده از چارچوب های خاص و منظم به طور گسترده در یک منطقه میتواند باعث زیبایی شهری بشود.

قابلیت تبدیل انواع طرح های تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی ، با ویژگی های خلاقانه خود می تواند همان پیام های منتشر شده در رسانه جمعی و مطبوعاتی را به پیام های تاثیر گذارتری تبدیل کند.

هدایت مردم به سوی یک مرکز خرید

می توان در کنار تابلو های تبلیغاتی ، نشانی محل تهیه ی کالا مورد تبلیغ را هم ارائه کرد و مخاطبان را در مراکز تجاری ، فرودگاه ها و یا محل های خرید ، به طور مستقیم به آن سو هدایت کرد .

تاثیر گذاری مثبت در انتخاب برند و محصول

با تبلیغات درست و خوب میتوان تاثیری مثبت در انتخاب برند و محصول مخاطبان ایجاد کرد

همکاری برند ها با مردم برای معرفی محصولات

با تبلیغات محیطی میتوان باعث ارتباط و همکاری برند های معتبر با افراد معروف و ایجاد درآمد زایی برای افراد جامعه کرد.

نمایش اطلاعات و شناسنامه محصول

در تبلیغات محیطی ، میتوان با ارائه مستقیم نشانی سایت اینترنتی، شماره تلفن و دیگر اطلاعات ضروری ، بین مشتریان و برند ها ارتباطی خوب ایجاد نمود.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

انواع تابلو تبلیغاتی با پیشرفت تکنولوژی مرسوم شده است و در ساخت آن ها روش های مختلفی به کار گرفته می شود.

تابلوهای پشت بامی

این نوع تابلوها برای نصب در نقاط مرتفع و پشت بام ها مناسب می باشند؛ برای زیرسازی این نوع تابلو از پروفیل آهن استفاده می شود، حروف برجسته ای که در تابلوهای پشت بامی استفاده می شوند از جنس چلنیوم، حروف پلکسی و یا استیل می باشند.

تابلو چلنیوم
حروف چلنیوم روی لوور آهن

تابلوهای فلکسی

در این نوع تابلو رویه فلکس به راحتی تعویض شده و در صورتی که پس از یک مدت نیاز به تغییر طرح این تابلو داشته باشید به راحتی می توانید طرح آن را تغییر داده و به روز کنید. معمولا به صورت سالیانه مهتابی های استفاده شده در این نوع تابلو را تعویض می کنند، از تابلو تبلیغاتی فلکسی برای سر درب مغازه و شرکت ها، بیلبوردها و فروشگاه ها استفاده می شود.

تابلو حروف برجسته چلنیوم

در ساخت تابلو چلنیوم از رویه پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم استفاده می شود، لبه های چلنیوم از جنس آلومینیوم بوده و زیبایی فوق العاده ای دارند، این نوع تابلوها را با دستگاه های تمام اتوماتیک و توسط دستگاه های سازنده حروف چلنیوم و دستگاه لیزر و سی ان سی می سازند.

تابلو چلنیوم روی لورر
چلنیوم روی لورر

حروف برجسته پانچی

در این نوع حروف لبه ها با چلنیوم به صورت پانچی کار می شود. جنس آلومینیومی این نوع حروف باعث شده به راحتی بتوان هر نوع طرحی را بر روی آن پیاده سازی نمود.

تابلو چلنیوم
چلنیوم پانچ روی زیرسازی لور آهن

تابلوهای حروف برجسته چلنیوم ستاره ای

تابلوهای حروف برجسته استیل ستاره ای یا استیل لبه پانچ یکی از مدل های حروف برجسته استیل می باشند. این نوع حروف با پلاستیک یا لبه چلنیوم ساخته شده و در ساخت آن ها از لامپ smd داخل حروف برجسته به کار گرفته شده و نور ملایمی که از آن ساطح می شود توجه مردم را بخود جلب می کند.

حروف استیل

انواع مختلفی از حروف استیل همانند: حروف استیل طلایی براق، طلایی خش دار، نقره ای براق، نقره ای خش دار، دودی و مسی موجود است.

در گذشته از آلیاژی از جنس برنز یا برنج برای ساخت آن استفاده می شد، برنز و برنج به مرور سیاه شده و نیاز به پرداخت دارند، اما در حال حاضر از استیل برای حروف برجسته این نوع تابلو استفاده می شود.

تابلو استیل استیل پلاست

حروف پلاستیک یا پلکسی

در ساخت این نوع تابلو از طلق های پلکسی گلاس در رنگ های متفاوت استفاده می شود.

تابلو تبلیغاتی چیست؟ با 12 مزیت آن آشنا شوید

تابلوهای فلزی

حروف برجسته ای که انواع تابلو تبلیغاتی به کار می رود از جنس فلز یوده و از این رو نور را از خود عبود نمیدهد، برای نورپردازی در این نوع تابلوها در نصب این نوع تابلو از سطح پایه ای استفاده می کنند، این پایه باعث ایجاد فاصله ای از سطح شده و در این فضا لامپ های smd را قرار می دهند.

تابلوهای فلزی

تابلوهای رینگی

در انواع تابلو تبلیغاتی حروف برجسته ترکیبی از پلاستیک و فلز است، وجود پلاستیک در حروف باعث ایجاد فضایی برای عبور نور می شود.

تابلو تبلیغاتی چیست؟ با 12 مزیت آن آشنا شوید

تابلو حروف برجسته سه بعدی

در ساخت این نوع تابلو می توان انواع افکت های زیبا که در سایر تابلوها امکانپذیر نمی باشد، به راحتی ایجاد کرد.

تابلو حروف برجسته سه بعدی
حروف وکیوم شرکت رنو
تابلو استیل

تاثیر تابلو تبلیغاتی مدرن در رونق کسب و کار

تابلو تبلیغاتی مدرن مهمترین فاکتور در افزایش درآمد و رونق کسب کار بوده که تابلوسازی یکی از مهمترین روش های تبلیغاتی برای افزایش درآمد است.

امروزه همه افراد در حال عبور از مکان های های عمومی و تجاری در گیر تماشای تابلوهای تبلیغاتی میباشند که یک تبلیغ خوب و مناسب باعث ثبت برند شما در ذهن مخاطبین می شود.

تبلیغاتی محیطی با تبلیغاتی مجازی کاملا متفاوت میباشد؛ مردم روزانه با تعداد بسیار بالایی تبلیغات در تردد روزانه خود از محل های متفاوت روبرو میشوند اما انچه که باعث ثبت در ذهن یک فرد میشود، یک تبلیغ خلاقانه یا یک تابلوی با کیفیت و مناسب میباشد.

با تبلیغات متفاوت از رقبای خود متفاوت باشید

امروزه سر درب هر مغازه نمونه کار های نتفاوتی دیده میشود که اکثرا یک شکل و مثل هم اند، انچه که باعث تماییز شما از سایر رقبا میشود یک تابلو تبلیغاتی مدرن میباشد.

تابلو های تبلیغاتی مدرن وکلاسیک

با توجه به پیشرفت روزافزون تبلیغات و به روی کار امدن روش های تبلیغاتی جدید باید به جلو حرکت کرد و از این جریان عقب نماند.

اگر تابلوی شما داری یک طراحی متناسب با شغل شما و کیفیتی مناسب باشد صد در صد باعث افزایش درامد و رونق کسب و کار شما می شود.

امروزه تابلوهای تبلیغاتی مدرن و کلاسیک فراوانی به بازار امده اند که میتوان به تابلو لاس وگاسی ، تابلو نئون، تابلو دوطرفه، تابلو نقشه جهان و.. نام برد.

تاثیر تابلو مدرن بر کسب درآمد

تابلوسازی یه هنر محسوب میشود و تابلوساز یک هنرمند ، یک اثر هنری خوب (تابلو خوب) باعث افزایش مشتری ودر نتیجه افزایش درامد میشود.

برای داشتن یک تابلوی مناسب ابتدا باید یک طرح گرافیکی متناسب با شغل کارفرما طراحی شود؛ سپس تابلوساز طرح های جدید را پیشنهاد داده تا کارفرما متناسب با سلیقه خود بتواند به طرح مدنظر خود برسد.

تابلوی تبلیغاتی یک مغازه بستنی فروشی نباید همانند یک تابلوی آرایشگاه باشد.

ممکن است عده ای به این فکر کنند که دارای درامدی خوب و مشتری های ثابتی میباشند اما نباید از این غافل شوند که یک تابلو مدرن و خوب باعث جذب مشتری بیشتر و افزایش درامد میشود.

طراحی تابلو تبلیغاتی و قوانین آن

طراحی تابلو تبلیغاتی از اصول و قوانین خاصی تبعیت می کند. در صورت عدم رعایت این قوانین باعث لطمه با ظاهر و زیبایی شهری می شود.

با توجه به مباحث مطرح شده سه رويكرد متفاوت نسبت به وضع قوانين در طراحی تابلو تبلیغاتی ميتوان داشت:

یکسان سازی با استفاده از الگو

كه در بعضي از كشورها مانند تركيه و شهر استانبول به اجرا درآمده است، عبارت است از طرح يكسان سازي تابلو ها با تیکه بر قواعد زیباشناختی عینی و ارائه قوانين و ضوابط كاملاً محدود با ارائه يك نمود و الگو که اين رويكرد منجر به نظمي خشك شده است. از فعاليت و پويايي خيابان كاسته و باعث يكسان شدن تمام بافت و منظر خيابان گشته و تصوير ذهني و رنگ تعلق افراد ازبين رفته است.

تدوین چهار چوب و ضوابط کمی

تدوین چهار چوب و ضوابط کمّی با قابلیت انعطاف پذیری کم و عدم نظارت و کنترل سلایق مردم در طراحی تابلو تبلیغاتی است.

نتیجه این رویکرد وضع کنونی خیابان های تجاری بيشتر شهرهای ایران است که به علت درنظرنگرفتن نقش این تابلوها در کیفیت فضای شهری، دربرخی نقاط باعث ایجاد اغتشاش و آلودگی های بصری شده است.

تدوین ضوابط عام کمّی و کیفی

تدوین ضوابط عام کمّی و کیفی و ارائه الگوها و نمونه های بهینه به منظور تشویق و هدایت سلیقه عمومی است.

این رویکرد، با رعایت ضوابط عام کمّی و نظارت دقیق، مردم را به سوی الگوبرداری مناسب از این نمونه ها هدایت و تشویق میكند.

در ساماندهی و طراحی تابلو تبلیغاتی معرف و کاربری این نکات باید مورد توجه قرار گیرد.

  • الهام گرفتن از الگوها و معانی موجود درگذشته و طراحی مطابق با نیاز و سلیقه روز.
  • استفاده از خود محصولات به صورت گرافیکیی، نمونه در تلفیق با معماری بنا.
  • استفاده از مصالحی با ماندگاری زياد كه درتقابل با مصالح زمینه نباشد.
  • استفاده از رنگ هایی که مکمل رنگهای زمینه کالبدی باشد و درعین حال در ايجاد سرزندگی و جذابیت نقش داشته باشند.
  • یجاد تنوع و گوناگونی درکنار زمینه به صورتی که بدنه پیوستگی داشته باشد و به عنوان یک کل واحد درک شود.
  • استفاده از تناسبات مدولاری که در معماری و جزئیات بناهای شاخص موجود در خیابان وجود دارد.

عدم شلوغ کردن تابلو تبلیغاتی

در طراحی انواع تابلو مغازه و تابلو تبلیغاتی توجه داشته باشید که از بسیار شلوغ شدن تابلو پرهیز کنید . شلوغ شدن تابلو باعث سردر گمی و عدم ارتباط برقرار کردن راحت مشتری با آن می شود. بهترین طرح برای تابلو تبلیغاتی کسب و کار شما استفاده از یک طرح ساده، زیبا و عامه پسند می باشند که مشتری در کوتاه ترین زمان یا به گفته ای در یک نگاه با آن بیشترین ارتباط را برقرار کند.

در نظر گرفتن نوع فعالیت

در ابتدای طراحی تابلو تبلیغاتی باید به شغل یا حوزه فعالیت خود را به خوبی مورد برسی قرار دهیم. هر یک از حوزه های کاری به طرح بخصوصی برای طراحی تابلو تبلیغاتی نیاز دارد. تحت هیچ شرایطی این امکان وجود ندارد که از یک طرح ثابت برای انواع مختف کسب و کار ها استفاده کرد. این عمل نه تنها هیچ جذابیتی برای مخاطبین ندارد بلکه باعث دلزدگی و دفع نگاه مخاطب می شود و این رخداد تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار ما نخواهد داشت. طراحی تابلو تبلیغاتی باید به شکلی انجام شود که از بیشترین هماهنگی با حوزه فعالیت کسب کار دارا باشد و مخاطبین بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

هدف تابلو تبلیغاتی چیست ؟

هدف اصلی از نصب تابلو تبلیغاتی این می باشد که مخاطب با مشاهده و مطالعه با آن تابلو تبلیغاتی، از راه های ارتباطی با شما مطلع شود به عنوان مثال به وب سایت شما مراجعه کنند، به صورت تلفنی تماس برقرار کنند یا حتی ملاقات حوضوری داشته باشند. در نتیجه باید متن و محتوایی که از آن برای تابلو تبلیغاتی خود استفاده می کنیم منجر به ایجاد یک راه ارتباطی میان و مشتران باشد.

طراحی تابلو تبلیغاتی

تابلو تبلیغاتی جدید و زیبا

تابلو تبلیغاتی جدید حاصل پیشرفت صنعت تابلو سازی و هنر استفاده از متریال مختلف در ساخت انواع تابلو می باشد، که استفاده از آن باعث افزایش بازخورد و جذب مشتری می شود.

تابلو یک مغازه، نشان دهنده برند و اهمیت آن فروشگاه می باشد بنابراین خیلی مهم است که تابلو سر در مغازه، طبق اصول تابلو سازی ساخته شود.

تناسب تابلو تبلیغاتی جدید با محصولات و خدمات

یکی از مهمترین نکته هایی که در ساخت تابلو تبلیغاتی جدید و زیبا باید توجه نمود، متناسب بودن نوع تابلو با خدمات و محصولات فروشگاه می باشد.

به طور مثال، برای تابلو بستنی فروشی از المان شلوغ و جذاب استفاده میشود مانند تابلو لاس وگاسی، پانچ، ساید لایت، نوراندریک ولی در نصب تابلو شرکتی، این سبک تابلو اصلا مناسب نبوده و سبک کلاسیک مناسبتر است.

نمایش شغل در تابلو تبلیغاتی

با انتخاب درست نوع یا طراحی تابلو میتوانید شغل یا حرفه خود را به خوبی در تابلو به نمایش بگذارید.

اگر شغل شما مربوط به گیاهان می باشد میتوانید از گرین وال استفاده کنید، یا با ترکیب حروف فلزی با گل مصنوعی یک ترکیب زیبا خلق کنید.

اگر میخواهید کار شما پرستیژ داشته باشد، از تابلو گوشه دار و تیز استفاده کنید و اگر میخواهید لطافت بیشتری داشته باشد میتوانید از تابلو گرد و کروی استفاده کنید.

شرکت طلا و جواهرسازی ورسای نمونه یک تابلو کاملا لاکچری و خاص، که کاملا با نوع کار و خدمات آن تناسب دارد؛ که با دیدن تابلو، ذهن به سمت جواهرات میرود.

تابلو تبلیغاتی جدید

استفاده مناسب و درست از رنگ، نور و فونت در تابلو

استفاده از رنگ های متفاوت و مناسب با سلیقه مشتری موجب زیباتر شدن تابلو و در نتیجه، گیرایی آن می شود.

انتخاب رنگ در تابلو تبلیغاتی جدید میتواند خیلی مهم باشد، به طور مثال در تابلو مهدکودک از چندین رنگ متفاوت استفاده میشود؛ همچنین در رستوران ارگانیک میتوان از رنگ سبز بهره برد.

همچنین برخی از رنگ ها باهم تناسب بیشتری دارند به طور مثال : رنگ مشکی با طلایی ،سفید ، قرمز ، نارنجی ، سبز ترکیب زیبا و منحصر به فردی می باشد.

رنگ تابلو تبلیغاتی چلنیوم در زیبایی تابلو

باید به انتخاب رنگ تابلو چلنیوم در ارتفاع توجه ویژه شود ؛ بالاترین بازده نوری در ارتفاع به ترتیب: رنگ قرمز، زرد و سفید می باشد که کمترین بازده متعلق به رنگ آبی است.

استفاده از رنگ آبی در ارتفاع اصلا مناسب نیست و خوانایی حروف به شدت کاهش پیدا میکند؛ اما در صورتی که آبی رنگ سازمانی شماست میتوانید این مشکل را با یک کانتور(حاشیه) سفید برطرف کنید.

تاثیر نور پردازی در تابلو تبلیغاتی جدید

استفاده از افکت های نوری و نورپردازی می توانید باعث جلب توجه و بازخورد بالاتری داشته باشد؛ به طوریکه امروزه نورپردازی در نمای داخلی و خارجی به یک فاکتور مهم و اساسی مبدل شده است.

برای زیبایی تابلو در تابلو سازی میتوان از لامپ های لاس وگاسی، نئون و به تازگی از لوگو پرژکتور و همچنین نور مخفی برا زیبا سازی استفاده نمود.

استفاده از متن مناسب و تاثیر گذار

انتخاب متن تابلو یکی از مهمترین قسمت های طراحی تابلو میباشد؛ که باعث جذب و به فکر فرو رفتن مشتری شود.

متن نوشته نباید خیلی طولانی یا کوتاه باشد همچنین فاقد کلمات تکراری و از کلمات جذاب در آن استفاده شود که باعث جلب توجه شود.

همچنین اگر می خواهید از جملات انگلیسی استفاده کنید باید 70 درصد فارسی و 30 درصد انگلیسی باشد مگر اینکه با سازمان نوسازی به توافق برسید.

طراحی تابلو تبلیغاتی جدید قبل از نصب

قبل از اجرای کار طراحی دو بعدی انجام میشود که مشتری با کلیات و نوشته رنگ تابلو آشنا شود و در صورت نیاز و درخواست مشتری طراحی تری دی ارائه میگردد.

بهترین مکان نصب تابلو تبلیغاتی جدید

مکان نصب تابلو باید طوری انتخاب گردد که دارای دید مناسب از طرفین باشد و به خوبی قابل رویت باشد.

مکان نصب باید نه خیلی بالا و نه خیلی پایین باشد که به راحتی قابل رویت بوده و از ایمنی مناسبی برخوردار باشد.

تابلو تبلیغاتی در ظاهر شهر

نقش تابلو تبلیغاتی در ظاهر شهر

تابلو تبلیغاتی در ظاهر شهر عامل سرزندگي و پويايي فضاي شهري را فراهم مي آورند، هرچه محيط پيچيده تر باشد، ميزان اطلاعات مفيد آن افزايش مي يابد.

تابلوسازی پارسه ظاهر تابلو ها در منظر شهری آشفته خيابان ها را داراي نظمي پنهان ميداند اگرچه بسياري از خيابان هايي كه درمقابل ما قرار ميگيرند، دچار اغتشاش گيج كننده اي هستند، فعاليت و جزئيات قسمت جلويي به وضوح اعلام ميكنند كه زندگي قوي است.

تابلو ها در منظر شهری

نشانه هر شيئي است كه توانايي انتقال پيامي را داشته باشد.حال نشانه ها چه چيزي ميتوانند باشند،

در معماري، بنا به عنوان پيام، عملكرد به عنوان مرجع و سازۀ فيزيكي، وسيله ارتباطي ميباشد .

اهمیت تابلو بر معماری سازه

اما اين پيام را در فضاهاي تجاري  تفريحي با حضور انبوهي از كاربرها نميتوان فقط  با سازه فيزيكي بيان كرد بلکه در اين فضاها همانطوركه رابرت ونتوري  بيان ميكند : تابلو ها مهمتر ازمعماري مي شوند.

طرح های گرافيکي به انتقال صريح پيام هر کسب و کار مي پردازد. اما آنچه در اين جا قابل تأمل است، اين است كه اين پيام ها بايد به صورت نشانه هايي عمل كنند تا در ارتباط با هم و با زمينه حس نظم و وحدت ايجاد شود.

معناي يك تابلو چلنیوم به زمينه اي كه در آن خوانده مي شود بستگي دارد. زمینه شیشه ای با زمینه کامپوزیت میتواند تفاوا معنی زیادی داشته باشد.

برچسبی که تابلو به فضای شهری میدهد

نكته ديگري كه بايد به آن توجه كرد، ويژگي و برچسبي است كه شكل و نوع اين تابلوها به فضاي شهري مي دهد؛ مثلاً شكل، نوع و فراواني اين تابلو ها در هر خياباني معرف شخصيت، سطح اجتماعي استفاده كنندگان و حتي قيمت درآن نیز هست.

تابلو ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد

حضور اين تابلوها را ميتوان آينه تمام رخ عوامل گوناگوني دانست كه در نزديكترين سطح ادراك جامعه قرار  ميگيرند و نشان از قوت و ضعف عناصر مختلف شهر و حتي فرهنگ امور جامعه دارند.

تنوع تابلو در منظر شهری

این کیفیات ها شامل تنوع، رنگ تعلق، پیچیدگی، نظم پنهان، وحدت، معنا و هویت، خوانایی، سرزندگی و پویایی هستند اما گاهی تنوع بیش ازحد تابلوها در یک منظر باعث ازبین رفتن نظم و وحدت آن  میشود و گاهی رنگ های تند تابلوها که به محیط سرزندگی و پویایی ميدهند، باعث ازبین رفتن معنا و هویت آن مکان میشود.

حضور فراوان تابلو در مراکز مهم دنیا

به منظور رفع این مسئله و چگونگی طراحی مناسب  ان ها توجه به زمینه کالبدی و فرهنگی که این تابلوها در آن قرار می گیرند، بسيار مهم است به طورمثال بيشتر مراكز فعال شهرهاي دنيا مانند ميدان تایمز نیویورك، پوشيده از تابلوهاي رنگارنگ نئون است و يكي از جذابيت هاي آنها حضور فراوان و اما  پرتراكم اين تابلو تبليغاتي است .

اگر این حجم از تابلوها بااین همه تنوع و گوناگونی در جایی دیگر از همین شهرها باهویتی متمایز قرار بگیرد، نه تنها باعث ارتقاي کیفیت آن محیط نمیشود بلکه به نوعی آلودگی بصری نیز به شمار می آید.

جدید ترین تابلو تبلیغاتی کدامند؟

در تابلوسازی محدودیتی برای ترکیب متریال و ساخت حروف جدید نداریم و با ترکیب چند نوع حروف متفاوت و با بروز و بهتر کردن تابلوهای قدیمی نوع جدیدی از تابلو خلق کرد.
به طور مثال می توان به تابلو تبلیغاتی جدید تابلو نقشه جهان ، تابلو لاس وگاسی، تابلو تبلیغاتی دکوراتیو، تابلو دوطرفه، حروف سوئدی و ده ها تابلو دیگر اشاره کرد.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.