بیلبورد چیست؟

بیلبورد تبلیغاتی که برخی آن را به صورت بیلبرد می نویسند محلی برای درج آگهی و اعلانات می باشد که یکی از رایج ترین شیوه تبلیغات است .

طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد های خیابانی با سایر تابلوهای تبلیغاتی همچون تابلو نئون پلاستیک ، تابلو حروف برجسته چلنیوم ، تابلو کامپوزیت و تابلوهای تبلیغاتی دیگر که به عنوان تابلو مغازه مورد استفاده قرار می گیرند کاملا متفاوت است.

در طراحی بیلبورد می بایست از چند واژه کوتاه به صورت بزرگ و خوانا همراه با تصاویر بامزه و کنایه آمیز و یا طنز بهره گرفت.

پیام درج شده در بیلبورد

به علت عبور سریع خودروها از کنار تابلوی تبلیغاتی بیلبورد می بایست تصاویر بزرگ و قابل تشخیص باشند و کلمات تبلیغی مورد استفاده کوتاه در حد یک یا نهایتا هشت کلمه اما زیبا و آهنگین باشد تا بتواند تبلیغ موثری واقع شود .

قطعات تشکیل دهنده بیلبورد

فونداسیون

شامل بتون و میلگرد است که در مصالح ساختمان سازی نیز کاربرد دارد با استفاده از این مصالح ابتدا طرح ریزی فونداسیون توسط میلگردها ، بافته شده و با ریختن بتن آن را محکم می کنند .

پایه

پایه های محکم و قوی از جنس آهن و یا بتن درست می کنند که قسمتی از این پایه در داخل فونداسیون و خاک زیر زمین قرار می گیرد تا بتواند سنگینی بیلبورد را تحمل نماید .

صفحه نمایش

صفحه ای است فلزی که تبلیغ مدنظر بر روی آن تعبیه می شود .

روشنایی

تامین کننده نور بیلبورد ، لامپ های پرژکتور از جنس LED هستند که این لامپ ها کم مصرف و مقرون به صرفه می باشند .

راهروها و نردبان های تعویض رویه

تکنسین کار هنگام نصب و تعویض تابلو بیلبورد از این نردبان ها کمک می گیرد .

کلیپس و سپری

این ابزار برای صاف نگه داشتن بنر تعبیه شده بر روی بیلبورد استفاده می شود و از چروک شدن بنر که حاوی پیام تبلیغاتی است جلوگیری می نماید .

رویه تابلو

رویه بیلبورد سطحی صاف و یک دست دارد که از آن برای نصب آگهی بهره برداری می شود .

آگهی

همان چیزی است که به تبلیغ گذاشته شده است یعنی هدف اصلی نصب تابلو ، آگهی ها پس از مدت زمان اجاره تعویض می گردند و آگهی جدیدی جایگزین آن می شود ، در گذشته آگهی های درج شده بر روی تابلو از جنس پارچه بود اما امروزه پارچه منسوخ شده و به جای آن از بنر ، فلکسی یا استیکر استفاده می شود .

طراحی بیلبورد

برای طراحی بیلبورد خیابانی بهتر است محصول مورد تبلیغ بر روی بیلبورد به شکل طنز و جذاب به نمایش گذارده شود .

می توانید اطلاعات مربوط به محصول را به اندازه ای که در عرض چند ثانیه کوتاه قابل رویت و خوانا باشد به نمایش بگذارید .

مورد استفاده در طراحی بیلبورد

برای بیلبورد از فونت خوانا و ساده برای درج کلمات استفاده نمایید و اندازه فونت را بزرگ در نظر بگیرید به صورتی که از چند متری بیلبورد قابل خواندن باشد .

تصاویر مورد استفاده در طراحی بیلبورد

تصاویر بسیار تاثیرگذار هستند اگر از تصاویر استفاده می کنید تصاویری به کار ببرید که جالب باشند و برای بیلبورد جلب توجه نمایند .

رنگ های مورد استفاده در طراحی بیلبورد

رنگ ها در تابلو تبلیغاتی همیشه مهمترین نکته هستند برای استفاده از رنگ های مناسب نیاز به کمی تحقیق در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات دارید . ترکیب رنگ های خاص در کنار یکدیگر و نحوه تضاد و همخوانی آنها بسیار حائز اهمیت می باشد .

خلاقیت در ساخت بیلبورد

سعی کنید در ساخت بیلبورد خلاق باشید و ابتکاری نوین به عمل آورید که دیگران تا به حال از آن برای بیلبورد استفاده نکرده باشند طوری که هر فرد هنگام عبور از کنار بیلبورد تبلیغاتی شما مجذوب آن شود .

محل نصب بیلبورد ها به صورت اجاره ای و طی مدت زمان محدود می باشد .

پیام و محتوای بیلبورد

پیامی که بر روی بیلبورد به نمایش می گذارید باید یک پیام تبلیغاتی مناسب و طرح ریزی شده باشد در غیر این صورت ممکن است به جای جذب مشتری ، تبلیغی منفی به نمایش بگذارد و آن بیلبورد مشتریان شما را به سمت رقبا سوق دهد .

مجوز و نصب بیلیورد

برای نصب تابلو تبلیغاتی بیلبورد نیاز به کسب مجوزهای مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد، شهرداری ، سازمان محیط زیست و غیره می باشد که هر کدام کاغذ بازی ها و قوانین کسل کننده و زمان بر خود را دارند .

بیلبورد
Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.