ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم با نصب

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم دارای مراحل مختلفی می باشد که اولین مرحله آن، که مهمترین مرحله از ساخت تابلو حروف برجسته است طراحی می باشد.

طراحی حروف برجسته

در مرحله اول از طراحی و اجرای ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم ابتدا حروف را با استفاده از برنامه کرل دراو و یا برنامه اتوکد طراحی می کنیم و تنظیمات دلخواه و مدنظر خود را از لحاظ فونت حروف ، سایز و ضخامت پیاده سازی می نماییم .

برش طلق پلکسی گلس

در مرحله دوم ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم به طور کامل و مطابق با سلیقه و نیاز مشتری انجام شد ، نوبت به لیزر حروف می رسد که در این مرحله طرح حروف مد نظر برروی ورق هایی از جنس اکرلیک و یا پلکسی گلاس که خود این ورق دارای رنگهای متنوعی است و با توجه به سفارش مشتری رنگ مورد نظر انتخاب و حروف بر روی آن لیزر می گردد .

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم برش لیزر

ساخت تابلوحروف برچسته با چلنیوم

برای ساخت حروف چلنیوم ابتدا پلکسی را اندازه گرفته تا متر محیط آن بدست آید و برای لبه دادن به حروف همان مقدار با چند سانت تلرانس برش داده میشود.

برای لبه دادن به حروف نیاز به مهارت و تجربه کافی است در نقاطی که حروف شکستگی یا خم دارد با استفاده از شیار زدن لبه چلنیوم آن را به شکل حروف در می آورند و برای چسباندن لبه به پلکسی از چسب یک دو سه و برای استقامت بیشتر چسب آهن در پایان استفاده میشود.

ساخت حروب برجسته چلنیوم

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم با دستگاه

اما اگر این کار توسط دستگاه چلنیوم ساز صورت بگیرد تمام مراحل خم کاری و شیار بر روی لبه چلنیوم بر اساس فایل طراحی شده و به صورت کامپیوتری مانند خوراک به دستگاه داده می شود.

مزییت و عیب دستگاه خم چلنیوم

دستگاه چلنیوم ساز طبق فایل طراحی شروع به شیار و خم زدن لبه میکند، اگر فایل طراحی درست نباشد لبه خراب میشود.

اما چون این دستگاه توسط اروپایی ها و فقط برای فونت های لاتین طراحی شده است برای فونت های لاتین عالی می باشد.

دستگاه چلنیوم در مقایسه با استاد کار چلنیوم از دقت کمتری برخوردار است.

اگر ضخامت و قطر لبه چلنیوم متفاوت از تنظیمات دستگاه باشد ممکن است لبه به جای خم برش بخورد.

دستگاه برا ساخت حروف های لبه سوئدی بسیار عالی میباشد.

برش پی وی سی حروف برجسته

برای زیرسازی حروف برجسته از ورق های پی وی سی با ضخامت های 8 یا 10 میلیمتر بهره می بریم.

حروف را بر روی ورق پی وی سی قرار می دادهو دور آن را خط کشی نموده و با استفاده از اره چکشی دور تا دور آن را برش می دهیم

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم با نصب

نورپردازی حروف برجسته

در ابتدا سطح پی وی سی را تمیز می کنیم که چسب اس ام دی با قدرت بهتری چسبیده شود.

پشت لامپ های SMD حاوی چسب های محافظ است که آنها را هنگام نصب لامپ ها جدا می نماییم ، پس از جداسازی محافظ ، لامپ ها را در فواصل 3 تا 4 سانتی متری در کنار یکدیگر قرار می دهیم به طوری که تمام سطح پی وی سی به طور کامل پوشانده شود.

نحوه نصب اس ام ای دی حروف برجسته

رعایت فاصله بین لامپ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اگر فاصله آنها بیشتر شود باعث به وجود آمدن فضای تاریک و روشن بین حروف می شود که بعضا زیبایی کار را زیر سوال می برد.

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم با نصب

منگنه اس ام دی

بعد از نصب اس ام دی نوبت به منگنه کردن سیم های اس ام دی میکنیم که باعث میشود در صورت فاسد شدن چسب های اس ام دی بعد از چند سال اس ام دی ها در جای خود باقی مانده و به کار خود ادامه دهند.

مراحل نصب تابلو حروف برجسته چلنیوم

نصب پلات

برای نصب صحیح حروف برجسته در جای صحیح و بدون خطا از پلات و نقشه کار در ابعاد واقعی بهره می بریم به این صورت که نقشه نصب تابلو در ابعاد واقعی بر روی پلات کاغذی توسط دستگاه کاتر پلاتر اماده شده و بروی زیر کار تابلو نصب و سپس حروف برجسته بر روی آن نصب میشود.

نصب زیرسازی پی وی سی

بعد از نصب پلات زیرسازی پی وی سی بر روی پلات نصب شده و سر سیم هایی که از اس ام دی بیرون می آید به پشت تابلو با استفاده از سوراخ کردن فرستاده میشود

سیم کشی تابلو حروف برجسته

با توجه به ترانس و تعداد خروجی آن اقدام به دسته بندی سیم های موجود کرده و آن را به چند دسته تقسیم و شروع به سری کاری میکنیم.

با توجه به تعداد خروجی همان تعداد سیم مادر کشیده و به خروجی های ترانس متصل میکنیم

نصب روکش

پس از روشن شدن تابلو واطمینان از روشن بودن تمامی اس ام دی ها اقدام به بستن روکش کار میکنیم و از بغل کار چند پیچ برای استحکام و دوام تابلو به پی وی سی زده میشود.

نصب سیم برق تابلو حروف برجسته

در صورت وجود سیم برق در یک تا سه متر تابلو برق کار سیم برق ترانس را وصل کرده و تابلو را تحویل میدهد در صورت عدم وجو سیم برق در مکان مناسب یک سیم به طول سه متر در اختیار کارفرما قرار داده میشود.

نصب فتوسل تایمر و برق کشی تابلو به عهده برقکار بوده و جز وظایف تابلوساز نیست

در صورت بروز هر گونه حادثه برق گرفتگی بیمه هیچ گونه تعهدی را متقبل نمیشود زیرا برقکاری جز وظایف برقکار بوده و به تابلو ساز مربوط نمیشود.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.